Thursday, June 21, 2007

jag skulle kunna skriva (s)om erica johansson.

ikeda ringde precis. han är i tyskland och undrade om jag gillar sötsaker och alkohol. jag blev lite ställd så jag sa att jag tycker om båda två utan att tänka på att det kanske vore något mindre av ett klavertramp att säga att nej du behöver inte köpa något. han kommer tillbaka på lördag och jag bävar inför att behöva få presenter.

i övrigt fortsätter hela kontoret sin bisarra intrigbalett som börjar kännas mer än lovligt tröttsam. det senaste är näst intill utpressningsliknande uppgörelsekrav via internmail samt sjuka hush-hush-utnämningar av diverse positioner. jag vet inte vad som är i görningarna och jag förstår inte varför folk bara inte kan hantera saker på ett vuxet och någorlunda professionellt sätt. inte för att jag någonsin gjort mig skyldig till endera beteendet, men så är ju inte heller självkritik mitt starkaste karaktärsdrag.

förresten köpte jag linser + undersökning (jag älskar undersökningar, vilket beror på kärleksbrist) för över 1800:-. det är jättedyrt med linser. dessutom försämrades min syn avsevärt inom loppet av några sekunder mitt under undersökningen, vilket min optiker (som förresten hade en sådan där nästan erotiskt upphetsande handpåläggning som bara riktigt bra optiker har) upptäckte berodde på att glasen i undersökningsutrustningen hade immat igen. det berodde på att jag hade cyklat dit från jobbet. i vilket fall som helst så fick jag assymetriska linser igen. så nu har jag 4 stora lådor linser.

imorgon är det midsommar. jag vet inte vad midsommar handlar om. firar man att nu har halva tiden gått, att det snart är slut eller är det något annat? jag hoppas gurjit orkar träffa mig. det vore väldigt bra för jag saknar henne.

a thousand kisses deep

0 Comments:

Post a Comment

<< Home